fredag 12. september 2008

1-3 timer til marerittet starter..



Okei, jeg tror det blir verre enn jeg hadde trodd. Nå er klokka snart halv elleve her, og the hurricane er ventet å treffe land mellom 12 og 2 i natt i Galveston, TX. Allerede, før orkanen har truffet land, er det "heavy flooding" i Galveston og trærne bøyer seg horisontalt med vinden i Houston. Det er overalt. Går 24/7 her nå, alle kanaler sender direkte fra de truede områdene. Jeg trodde ikke vi kom til å berørt, men det kan hende, alt er usikkert. Men jeg tror vi kommer til å være inside de to neste dagene. Vi skal dra på butikken i morra tidlig og handle inn en del mat, før det er ventet at den kommer hit, fordi når strømmen går her, er det ingen butikker som er åpne. Min host dad sa at jeg må lade opp diverse utstyr jeg trenger, spess tlf, og vi skal kjøpe en del batterier i morra. De tror det mulig kommer til å "flood" here og noen snakker om tornado, men det.... Jeg tror det ikke blir så ille, eller, jeg håper det ikke blir så ille.

Jeg kommer med updates senere, når jeg vet noe mer.

HOUSTON (AP) — A monster-sized Hurricane Ike bore down on the Texas coast late Friday, threatening to rattle the sparkling skyscrapers of America's fourth-largest city, shut down the heart of the U.S oil industry for days and obliterate waterfront towns already flooded with waist-high water.
Though nearly 1 million people evacuated coastal communities in the days leading up to the storm, tens of thousands ignored calls to leave and decided to tough it out. But as wind-whipped floodwaters began crashing into coastal homes, many changed their minds. Galveston fire crews rescued more than 300 people who were walking through flooded streets, clutching clothes and other belongings as they tried to wade to safety.


Her kan du lese mer -->

5 kommentarer:

Anonym sa...

MARIE! nå ble jeg veldig redd for deg..:S

Anonym sa...

Dette er lite trivelig. Redd for deg. Håper familien tar nødvendig ansvar, de er jo i samme båt sjøl.
Skriv så snart du vet noe. Klem! Bestemor.

Anonym sa...

Det var felt!! er alt stengt? da må du være hjemme fra skolen!?
du må ikke utsete deg for fare!!!
mange som er hedd for deg her hjemme...bestemor skal kjøre meg til kongberg snar, så tog og fly til Bergen... kjempe glad i DEG!!
stooor kleeem fra alle her hjemme!
kisses to you !!!!!

Anonym sa...

Huff Marie :( detta var skummelt...
Hold deg inne og pass deg for uværet...

Har kjørt BW til Asker i efta! Vi har vært på høgheim i helga, var morro!!

Klem klem fra Lise

Marie sa...

Alt står bare bra til. Var ikke noe trivelig i går, men i dag er alt bedre.

Ja, jeg hørte om Høgheim!! Såå bra dere hadde det gøy! I hvilken anledning var det? Noen som hadde bursdag?<3