mandag 23. mars 2009

11 Weeks left


- det var det som møtte meg på tavla da jeg kom inn på klasserommet til første time etter ferien! 11 uker igjen før det er sommerferie! 11 uker igjen på West! Er rart å tenke på...
Så "Nell" i første timen, er vel filmen der Natasha Richardson ble kjent som skuespiller. Er så trist at hun døde nå bare for noen dager siden, pga a "head injury sustained when she fell during a skiing lesson in the Canadian province of Quebec". Slo hodet sitt i en begynnerbakke på slalom, er fin, så er hun plutselig hjernedød. Tragisk.

Lite sammendrag om hva som skjedde i dag utenom det vanlige; jeg var innom det front office i løpet av dagen og snakket med en fyr der og sekretæren hans. Jeg elsker sekretæren hans, ho er så koselig og vi sitter og småprater hver gang før han er ledig og kan se meg! I dag spørte ho også om jeg ville ha en kaffekopp:) haha... Har vært der noen ganger nå, prøver å få adgang til prom. Tingen er at siden skola mi er så stor, får bare seniorene gå på prom (vanligvis er det juniorer + seniorer). Men i dag så jeg lyset i tunnelen;)
Ellers  var jeg innom the nurse fordi beinet mitt var hovent etter treninga i går, jeg la ikke merke til at det var hovent, men noen venninner at lunch sa jeg burde gå til nurse. Så jeg gjorde det og fikk høre at jeg har forstua foten litt:S 

Bladde gjennom "World History" boka Sophomoresene har... Jeg spørte jenta som eide boka hva ho visste om Norge- Ingenting! Så i innholdsregisteret, og Norge er nevnt hele TO ganger i boka! I to setninger... Den første setningen i boka Norge var nevnt i, sto det at "Hitler launched an attack on Norway & Denmark" og i en annen setning senere i boka, står det at "The Scandinavian countries, Norway, Denmark & Sweden".... noe med at de kom seg raskt i slutten av 40 åra. 
Jada, men seriøst, folk vet ikke mye om Norge over her. Norge har jo ikke gjort seg kjent!  Ja, Norge har fisk og olje, men det er nå mange andre land som har det, og hvis ikke, har de noe annet! Sverige er mye mer kjent enn Norge. Hovedgrunnene er Ikea og Abba. Den eneste tingen Norge er litt kjent for er Nobels Fredspris, MEN, det hjelper lite når folk ikke vet at den kommer fra Norge, og Sverige tar en del cred for Nobel prisen fordi Alfred Nobel var svensk!

Dette må vi gjøre noe med dere!






2 kommentarer:

ingeborg-louise sa...

Amerikanere aner ikke en dritt om norge nei.! ei dame spørte meg om norge var et sted i USA!!!!! =/ da er du passe dum!!! :p hehe

Marie sa...

jaaa- da vet du ikke mye! Norge er jo praktisk talt hovedstaden i verden:P