mandag 4. august 2008

Starbucks & Swimmingpool

Naa er jeg endelig fremme! De siste dagene har vaert lange, og har ikke faatt mye sovn, saa sov lenge i dag, 13 timer sammenhengende!

Hadde en kjempebra bursdag! Room mate'n min vekte meg kl 00.00 og sang den tyske bursdagssangen, ga meg et kjempekoselig kort og en klem! Inka is her name. Jeg sovna, men faa timer senere ble jeg vekket igjen! Mette, Line og Astrid kom i tog inn med flagg og gaver mens de sang "Gratulerer med dagen":D Fikk kort, bamse og godis!! Kjempekoselig, virkelig! Hadde en superdag=) Var uvant aa gaa paa skola da, og i det hele tatt aa vaere hvor jeg var paa bursdagen sin! Alt i alt har jeg faat 4 bursdagskaker og blitt sunget for 8 ganger (paa 5 ulike spraak: tysk, norsk, eng, svensk, kinesisk! Unbelieveable- jeg vet! Klassen sang for meg 3 ganger og svenskene 2 ganger, Ole sang paa kinesisk:D Utrolig! I klassen fikk jeg en stor, fin, kake med Marie paa:) Spiste baade lunsj og middag med Adam, Filip, Jessica, Emma og Aksel, derfor fikk jeg 2 kaker av de! Til lunsj lagde Adam og Filip "softiskake" til meg!hehe, de tok et helt brett fullt med brownies (dama som akkurat hadde satt de ut, ble ganske sur;P) og d er jo en maskin der saa man kan ta saa mye softis som man vil, ogsaa hadde de tatt paa masse strossel og saann!hehee. Emma sin gave til meg, var at Adam og Filip skulle vaere mine slaver for resten av dagen! Da jeg sa jeg ville ha en cola sa de "okai, vi henter 8!" de er gaerne bare! kjempekoselige gutter;D og til middag (jeg vet ikke hvordan, de maa ha faat kjokkenet paa campen til aa lage en kake ell noe) kom de baerende paa en stor kake med lys mens de igjen sang bursdagssangen!!!! koselig!! folk sang ikke med, for flest folk kan ikke svensk;P men folk klappa:p Om kvelden var the "yearbook presentation" og var mange fine bilder, var med paa en del bilder, saa det var goooy!! saa var det dance party! susa rundt og snakka, og dansa! kos. Senere maatte vi pakke romma og gjoere oss klare til aa dra. Jeg saa hade til buss 1,2,3,4,5 ogsaa maatte jeg henta tinga mine og gjore meg klar til buss 7. Det var saa trist. Marte dro med buss 1. Marielle, Laura og jeg sto rundt henne og bare var skikkelig depppa, ogsaa snur jeg meg og ser at bare ikke Alexandra skal dra, men ogsaa Susanne, OG Martin! Da kom taarene og jeg begynte aa riste litt.. Susannne var verre enn meg, graat skikkelig og hadde maskara over hele trynet;) Tilslutt maatte de bare gaa paa bussen og de satt klamra til ruta til bussen dro og vi bare stod der og glante... likewise med alle andre busser og andre folk.... Da jeg skulle dra sa jeg hade til Line:( tok litt tid. Det var ikke goy i det hele tatt.. men jeg tror nok vi sees til jul fordi host mum saa at jeg maatte finne ut hvor i Iowa Line bodde fordi vi skal til Nebraska til jul, og det er jo nabostaten til Iowa, saa da kan vi jo kanskje stikke innom!!:D Det fikk jeg vite i dag, saa Line vet det ikke enda! Anyway, satt paa fly med Christoffer (han skal bo 1 time unna meg) og paa flyet sov vi i saann 2 t og vi saa "What happens in Vegas" (artig=)) Vi var saa utrolig spent da vi gikk ut av det flyet.. vi bare sto utenfor gate'n og glante, for hadde ikke peiling hvor baggage claim var, men saa ser jeg host family'en min ved baggage'en fordi det er glassvindu!!! Det var saa koselig aa se de! Hilste paa fam til Christoffer ogsaa;) ja, kort sagt, vi dro paa pannekakehus og spiste lunsj ogsaa handla vi paa Walmart (jeg valgte ut litt paalegg og youghurt):D Til middag grilla vi og spiste bursdagskake!!!!!!!!!hehe- bare den 4;Phehe.. Steven came by - hilste paa han. Han er nevo til min host mum og pleier aa vaere her en del siden han er blitt skilt og har faatt seg leilighet 5 min unna. Han bodde her litt for han fikk tak i leilighet.. My host siss liker aa entertaine og tryller frem det ene og det andre! Host mum hadde kjopt inn saann cowboy-boot-balloon da! ogsaa fikk jeg en del "amerikanske ting" + +. De ga meg en omvisning og jeg hilste paa de to hundene i huset (Pawnee (jente) og Bucky (gutt) og katten Izzie:D Huset var utrolig fint, og stort og jeg har faatt et kjempefint rom og bad. Jeg er kjempeheldig. Var stuptrott og vi la oss rundt 11pm i gaar.

I dag sov jeg leeeenge! Ate some breakfast og ble med host mum til en butikk som har alt mulig pynteting:D elsker saanne butikker! Kjopte en plast-orkidee til rommet mitt og slags dufte-greie:) vi handla paa walmart og etterpaa spiste jeg min forste donut paa Dunkin Donuts! Den var egentlig god - smakte litt som berlinerbolle.. men jeg vet de ikke er spesielt naeringsrike, saa ikke bekymre dere, skal ikke overspise meg med den type mat;P Kjopte ogsaa en DIGG smoothie som var iskald (man trenger det naar det er 43 grader celsius ute!). Vi dro tilbake og bada i hagen, ja, de har et svommebasseng! Det er for godt til aa vaere sant:) men var utrolig deilig aa kjole seg ned i det! Selv om det er varmt her, har jeg ikke blitt spess "varm" fordi er air condition'er overalt! Vi spiste noen sandwich'er og bare slappa av!;) Jeg er en Starbucks-elsker og da kan jo man gjette hvor glad jeg ble da jeg fant ut at det er en Starbucks oppi gata!! hehe.. Jeg tar alltid bilde av butikken, naar jeg endelig ser en Starbucksbutikk, og naa bor jeg ved siden av en!!!:D:D:D:D:D:D Leste vgnett i stad, fikk med meg at 91 var ramma i et lynnedslag paa et bilcrosslop og at mannen til Cecilie Skog er dod! uff- det var ikke noe alreit aa lese. Har visst skjedd noe i Norge ogsaa (og paa K2).

Har ingen spess planer for i morra- tar det som det kommer! Host mum drar paa jobb til Michigan og kommer tilbake onsdagkveld. Saa vi faar se hva som skjer;P

3 kommentarer:

Mette Sofie sa...

Hahaha, det første jeg gjorde da jeg kom fram var å spise påpannekakehus også!!! =P
<3

Marie sa...

Haha;P var godt da!:P

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.