torsdag 21. august 2008

Skolestart rundt hjornet...

Har jo skjedd en del i det siste, men har jo aldri faatt somla meg til aa skrive noe..;) En dag sporte jeg host dad om vi kunne ha fisk til middag:"fish? FISH?", like he'd never heard of it..;P men faktisk saa liker baade han og min host mum begge litt fisk, men tror ikke de pleier aa spise det saa ofte. Den kvelden smakte jeg ikke bare paa blekksprut, men ogsaa snow crab, dungeon carb og reker (reker har jeg da smakt tusen ganger for da, og for aa ha sagt det, saa elsker jeg det:D)!! I dag ville de ha mitt forslag til hva vi skulle spise til middag, og jeg foreslo chinese. Det hadde de faktisk ikke spist paa noen mnd! Saa for noen timer siden spiste jeg det beste maaltidet siden jeg kom til USA for 1 mnd siden, nemlig vaarruller og nudler:D det er ikke alltid all kinamat er like god, men denne var den beste! Da de sporte meg om hva jeg ville ha, kom jeg ikke paa hva vaarruller var paa engelsk, men fant senere ut at det var saa enkelt som spring rolls...;P hehe.. 






Host mum tok meg baade med til hennes hair saloon, nail fix og et outlet mall for hun dro til Detroit, Michigan, paa man-tors. Min host mum er en "mortage banker" og reiser en del rundt i landet med jobben sin. "Charlotte" klippet haaret mitt, 2 inches, dvs 5 cm (men jeg tror det var mer!), saa det var og er fortsatt uvant, for foler at jeg har mista en meter med haar! Det er saa sykt billig her, og derfor er det jo ekstra vanskelig aa holde seg..:D Paa the outlet mall som vi var ( det vil si masse butikker samlet paa et sted, gjerne i en runding med parkering i midten), saa var vel mitt beste kjop en Tommy Hilfiger kjole til under hundrelappen, eller en t-skjorte(naermere 4) til under femtilappen. Mange merkebutikker har saapass lave priser, at det er helt vanlig aa gaa med, saann som jeg har forstaatt det. Guess, Burberry og Tommy Hilfiger hadde ikke spesielle hoye priser der vi var (men saa skal det nevnes at det er litt billigere paa outlet mall enn det det er paa et kjopesenter). Jeg fant en burberry skjorte til 400 NOK (kjopte den ikke da, for likte ikke helt fasongen) + Guess olabukse til 300. 

Min lillesoster er en liten ballerina, hun danser ballett,  og i den forbindelse har jeg vaert med til dansestudioet "Studio 3 Dance" et par ganger, og jeg har blitt kjent med et par jenter;) Hun ene gaar paa Plano West (der jeg skal gaa) og har fortalt meg litt sladder om hvordan ting fungerer;) Det var niice aa moete noen som gaar paa den samme skola!

Min host dad er en IEC (for dere som ikke vet hva det er, er det de personene som er ansatt i EF som er "ansvarlige" for utvekslingsstudentene og sorger for at de er kommet paa plass og at alt gaar ok), og en til helga og/eller til uka tror jeg vi skal moete noen utvekslingsstudenter paa flyplassen som skal bo ikke saa langt fra meg! :D 

I dag fikk vi besok av "soskenbarnet mitt", Adam! Han hadde kjort i 10 timer, helt fra Nebraska. Tror han er paa vei til California for aa jobbe eller noe. Han var kjempehyggelig og hadde med seg den utrolige, skjonne, lille hunden sin<3 I dag har vi ogsaa vaert paa "Target" (som nesten er en like stor kjede som Wal*Mart) og handla litt skolesaker:)>




En av hundene i huset;)

Senga mi


"picking up schedule day"

I LOVED  Mamma Mia;D



The kitchen

Little siss:)


Paa fiskerestaurant!



HVORDAN GAAR DET I NORGE??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har veenta på nye meldinger. Kjempekoselig å se hvordan du har det. Nydelig, lita lillesøster. Og mam høres ut til å være veldig grei og raus.Og Bjørnars spådommer er gjort til skamme hittil.Flott! Klem fra B.+B.

Anonym sa...

I love your nails;)
hhihihi bittelille søstra di var cute:)

Marie sa...

hehe;) takk åshild!!;D